Мистецтво 5 клас, уроки №1-11

           ВІТАЮ ВАС!

Ви готові продовжити нашу мистецьку подорож

країною музичного та образотворчого мистецтва?

Тоді рушаймо!


Урок 11.

Краса в різномаїтті.

  

Подивись відео




Перейди за посиланням, виконай урок

Матеріали уроку підготувала Алла Міськів


https://sway.office.com/PPqYuo39LSVMbY7H?ref=Link&fbclid=

IwAR2C4Tg2pTzDLDu5KeyHoiDHtkRckJzhBOKuuvWjN62ybUNPRnkRVWsBXko


Малюнок виконай за бажанням



Урок 10.

Професійне мистецтво.

Подивись відео


Музичні та графічні інтонації.


Між музичним та образотворчим мистецтвом можна знайти різноманітні зв’язки - і ми неодноразово в цьому вже переконувалися. Адже твори мистецтва - кожний своєю мовою - відображають навколишній світ, настрої, емоції. А як ви передаєте свій настрій та емоції?





ПЕРЕЙДИ ЗА ПОСИЛАННЯМ, ВИКОНАЙ УРОК

Матеріали уроку підготувала Алла Міськів 

https://sway.office.com/uzCW05SxrTR0UoSC?fbclid=IwAR2-SBrzRZxUQvHkZPhH7Qsa_pSBzUkkSWcOnaBtoblBeOZZPv3itomY4Tw








Урок 9.



ПЕРЕГЛЯНЬ ВІДЕО


ПОДИВИСЬ ВІДЕО

Українська народна іграшка та українські народні інструменти. 

Від свищика до трембіти.



ПОВТОРИМО! ЗАПАМ'ЯТАЄМО!



Народну іграшку можна назвати унікальним явищем традиційної народної культури українців. В іграшці або ляльці поєдналися тисячолітні традиції народного художнього мистецтва, яке відроджується в сучасному світі.

Виставка майстрів декоративно-прикладного мистецтва 

«Українська народна іграшка»


ПОДИВИСЬ ВІДЕО


Майстер-клас "Декоративний свищик"





Майстер - клас  "Лялька мотанка"





ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ
Виконай власну іграшку дотримуючись технологій виготовлення народної іграшки.
 (матеріали на власний розсуд)


Урок 8. Мистецький дивосвіт


Східну музичну культуру європейці завжди розглядали як

загадкову й складну для розуміння, а якої думки будете ви? Розпочинаємо...

   ПЕРЕЙДИ ЗА ПОСИЛАННЯМ, ВИКОНАЙ УРОК

Матеріали уроку підготувала Алла Міськів

 https://sway.office.com/XX9Z8tv9cwFqWVpe?fbclid=IwAR0Nmevr3k4zVWGTpSUDIPHoayOouwaF6lkYRRNOy3v_-gTtlKM0fZl2f_4


Урок 7. Золоті руки майстрів.






ДЛЯ ДОПИТЛИВИХ УЧНІВ 👇


Мультфільм "Казка про музичні інструменти України"

Національний академічний оркестр народних інструментів -- Адель "Rolling in the deep"



Мирослав Скорик-Мелодія (Диригує автор)

"Мелодія" Мирослава Скорика, відома кожному українцеві, проходить через душу і серце, виходить слізьми й внутрішнім очищенням, дарує крила й торкається кожної грудочки нашої багатостраждальної землі, у ній уся історія нашого українського народу... Вічна мелодія...

ВІЧНА ПАМ'ЯТЬ МИРОСЛАВУ СКОРИКУ...

Музично-дидактична гра "Відгадай український музичний інструмент"





Урок 6. Традиції народного малювання.

Щоб малювати такий розпис, не потрібно спеціальної підготовки. Колись люди оздоблювали таким розписом своє житло у вільний від домашніх турбот час, бо душа співала хотілося малювати. Крім того, в народному розписі використовується багато простих підручних матеріалів.

ДЛЯ ДОПИТЛИВИХ УЧНІВ 👇

Петриківський розпис визнано нематеріальним надбанням всього людства. Корені цього розпису лежать в середньовіччі. Подібні візерунки українці вишивали на рясах священників і на рушниках з 17 століття. Аналогічні квіточки є і в поляків і в угорців і в Росії хохломський розпис (дуже схожий на Петриківку, але вони стверджують що до хохлів він відношення не має, бо виник у Нижньому Новгороді в 16 столітті. Там татарський вплив. Татари теж мають такі квіточки на вишивці). А ще дуже схоже на перську вишивку. Хто в кого запозичив - важко сказати. Чи арії занесли ці візерунки в Індію і Іран. Чи до нас занесли з Азії торгівці по Шовковому шляху. Зараз маємо одне з найкрасивіших мистецтв світу і треба його поширювати. Раніше жодна хата не була обсолютно білою. Вважалося, що якщо господиня не намалювала якогось малюнку на стіні - то це ледаща господиня і з нею все село не спілкувалося. Бо з ким поведешся - від того і наберешся. Людям не хотілося стати ледачими. Бо ледачу дівку ніхто заміж не візьме. Бо від роботящості залежить достаток. Можна потренуватись на папері з аквареллю. Потім взяти гуаш і потренуватись на твердих поверхнях. Можна змішувати гуаш з клеєм ПВА і малювати на склі і на твердій плівці (плівка з етикетки від жіночих колготок згодиться). А потім можна перейти і до масляних фарб (вони дорогі). Розписувати можна все що завгодно. Навіть меблі і холодильник. Навіть автомобіль. Стосовно пташечок на відео. То пташечки на українській вишивці, на вишивці іранців, індійців і індіанців навахо символізували янголів охоронців. Вишивали дерево роду і на його стовбурі розміщували плоди, або квіточки. Кожен плід - це людина в сім’ї. Знизу старики. Зверху діти і онуки. Чим сильніша людина - тим більшу квітку або плід вона мала на дереві роду. А нерозпущені пуп’яночки - то діти, які ще не народилися, а які ще тільки плануються. На гілочках зображували або соловейків або жар-птиць - це були янголи охоронці по 2 у кожної людини. Вони об’їдали плоди. Це вважалося, що янголи знімають погану карму в людини.

ПЕТРИКІВСЬКИЙ РОЗПИС



Майстер-клас з народного розпису має пройти кожен! 

Надія Борецька навчит Вас як робити розпис за 10 хвилин


ЗАВДАННЯ

Намалюй композицію "Кіт Баюн", дотримуйся техніки народного розпису






Урок 5. Ритмічні візерунки.

Народні танці.

Історія виникнення народних танців дуже давня. Розпочалася вона з магічних обрядів, рухів та заклинань, які наші предки виконували перед полюванням, збиранням врожаю, битвою з ворогом тощо. У кожного народу є своя історія,свої народні танці.

Своя історія є в українського народного танцю.

Українські народні танці мають певні різновиди, традиційні рухи та композиції. Народні танці використовують у побуті, на святах. У наш час переважно бачимо народні танці на сцені у виконанні танцювальних колективів або окремих виконавців, вдягнутих у національні костюми.

Український народний танець формувався і вдосконалювався протягом віків та був тісно пов’язаний із життям народу, його побутом, працею. Народ трепетно зберігав і розвивав кращі зразки танцювального мистецтва, передаючи від покоління до покоління форму танців, їхній характер та манеру виконання.

Гопак — традиційний український народний танець запорозького походження, який виконують соло або групами в швидкому темпі з використанням стрибків. Гопак виник у побуті Війська Запорозького. Спочатку виконувався чоловіками,які змагалися під час виконання танцю і говорили: «Гоп». Звідти і пішла назва «Гопак». Сучасний гопак танцюють чоловіки й жінки. Виконання танцю допускає імпровізацію (стрибки, присідання, обертання). Гопаки бувають сольні, парні  і групові.





Козачок український масовий танець швидкого темпу, який виконують парами, рядами, соло. Цей танець має багато спільного з гопаком, але за характером більш легкий та веселий.



Метелиця масовий танець жвавого характеру і темпу, який виконують хлопці і  дівчата з переплетінням рук і швидким кружлянням, що нагадує снігову заметіль (метелицю). Танець супроводжується співом із жартівливими текстами.


Аркан — старовинний український чоловічий танець, який виконують зімкнутим колом або півколом з топірцями в руках. Він є головним елементом обряду посвячення молодого гуцула в леґіні (парубки), після чого той отримував право носити топірець та підперізуватися широким паском.

Музичний словничок 

      Гопак і козачок — швидкі народні танці, які виконувалися сольно, парами та групами.

   Аркан — старовинний танець, який виконували чоловіки з топірцями в руках.

  Метелиця — народний швидкий танець з кружляннями і зображенням заметілі.

ДАЙ ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ

1.Про які українські народні танці ти дізнався?

2.Який настрій у тебе викликали мелодії народних танців?

3.Чому танці мають назви «Гопак», «Козачок», «Метелиця»?






Урок 4. Прикрашаємо побут. 

   Пісні родинного життя

ПЕРЕГЛЯНЬ ВІДЕО



ЗАСПІВАЙ

"ПОДОЛЯНОЧКА"

  Орнаментальне оздоблення побутових речей. 

Ораментальна композиція

ЗАВДАННЯ

 Виконай за бажанням орнаментальну композицію "Орнамент у замкнутій формі. Коло", зберігай до нашої зустрічі, висилати  на пошу не обов’язково.

Орнамент в колі. Мандала рисунок. Секрет успеху. 

Видео урок.


Урок 3. Народне та професійне мистецтво.

Одвічні ритми мистецтва.


КАЛЕНДАРНО-ОБРЯДОВІ ПІСНІ

Переглянь відео


календарно обрядові пісні


ЗАСПІВАЙ

Украинская колядка - "Щедрик, щедрик, щедрівочка"


ПЕРЕГЛЯНЬ ВІДЕО
Третья песня Леля из оперы Н.А.Римского-Корсакова "Снегурочка" по одноименной пьесе А.Н.Островского.
Кавер-версию песни исполняет Альбина Мухарямова.
Кавер-версія, опрацювання, аранжування, «переспів» всесвітньовідомих хітів, що з часом втратили актуальність і популярність. З англійської cover version — нове виконання, іноді в оригінальній переробці, музикантом чи колективом раніше відомої авторської музичної композиції, шлягеру тощо. Виконання кавер-версії може повністю імітувати оригінал або радикально відрізнятися від нього. Збірник кавер-версій пісень одного автора або гурту називається триб'ют.


ОРНАМЕНТАЛЬНІ МОТИВИ



СИМВОЛІКА УКРАЇНСЬКОГО ОРНАМЕНТУ

ЗАВДАННЯ

 Виконай за бажанням закладку для підручника, зберігай до нашої зустрічі, висилати ЗАКЛАДКУ на пошу не обов’язково.


У ВІЛЬНИЙ ЧАС ПЕРЕГЛЯНЬ МУЛЬТФІЛЬМ "Снігуронька"


Урок 2. Походження мистецтва. Мистецтво стародавніх культур та цивілізацій

Чи любите ви подорожувати?  Дізнаватися  про  життя,  світогляд,

мистецтво  інших  народів?

Безперечно одними із найцікавішими мандрівками є подорожі в часі.

Тож сьогодні ми  здійснимо  віртуальну  екскурсію  до  стародавнього

Єгипту  та  Греції,  відвідаємо  міста  античного Причорномор’я,

найдавнішу цивілізацію на території України – Трипільську.

ПЕРЕЙДИ ЗА ПОСИЛАННЯМ, ВИКОНАЙ УРОК

Матеріали уроку підготувала Алла Міськів

https://sway.office.com/cgEdPzlUC50YADSm?fbclid=IwAR2bOLLk6AnWDT1Xb6hLEg9w1dBJsKnK6MHsd_EHvPu7ymWA_PHh_CRc9UY


 


Урок 1. Походження мистецтва. Як виникли музичне та образотворче мистецтва.
Вітаю вас, п’ятикласники!
Непомітно промайнуло літо...
За цей час багато хто з вас з нетерпінням очікував на зустріч з однокласниками, а дехто із трепетом чекав нові предмети та незнайомих вчителів...
Інтегрований курс "Мистецтво" - так буде називатися віднині
наш предмет, на якому кожного уроку ми з вами будемо "занурюватися" у світ музичного та образотворчого мистецтв.
Сьогодні ми дізнаємося про те, як виникли музичне та образотворче мистецтва.
ПЕРЕЙДИ ЗА ПОСИЛАННЯМ, ВИКОНАЙ УРОК
Матеріали уроку підготувала Алла Міськів







Немає коментарів:

Дописати коментар